Ikvienam no mums reizēm nākas saskarties ar lielu darba apjomu un situāciju, kad vienlaicīgi ir nepieciešams paveikt dažādas lietas. Šādos brīžos ir svarīgi saglabāt koncentrēšanās spēju, lai varētu paspēt visu izdarīt. Kā to paveikt? To apskatīsim šajā rakstā.

 

  • Svarīgāko vispirms

Pirmais, ar ko būtu jāsāk, lai saglabātu koncentrēšanās spēju un produktivitāti brīžos, kad ir daudz darba – jāizvērtē savas prioritātes. Ja izveidosi darāmo darbu sarakstu, varēsi noteikt, kuri uzdevumi ir svarīgi un jāpaveic uzreiz, un kurus var atlikt arī uz vēlāku. Tādā veidā varēsi koncentrēties uz konkrētu darba paveikšanu, nevis mēģināsi visu izdarīt vienlaicīgi.

 

  • Paveic lielos darbus pa soļiem

Ja nepieciešams paveikt kādu lielāku darbu vai projektu, vispirms sadali to mazākos uzdevumos. Līdzīgi kā ar prioritāšu izvirzīšanu, veltīt uzmanību vienam konkrētam uzdevumam ir daudz vienkāršāk un produktīvāk. Ja vienlaicīgi darbosies tikai pie viena uzdevuma izpildes, nejutīsies pārslogots. Tādējādi, soli pa solim paveicot mazos uzdevumus, izpildīsi arī lielos darbus.

 

  • Izvairies no lietām, kas novērš uzmanību

Vairāku lietu darīšana vienlaicīgi novērš uzmanību, tāpēc centies koncentrēties tikai uz ko vienu. Nevelti savu uzmanību ne citiem uzdevumiem, ne arī lietām, kas nav saistītas ar darbu, piemēram sociālajiem tīkliem. Ja zini, ka nespēj koncentrēties darbam skaļā vidē, centies atrast darbavietu, kurā Tevi neviens netraucēs.

 

  • Neaizmirsti par atpūtas pauzēm

Atpūtas pauzēm ir liela nozīme, lai Tu ilgtermiņā nezaudētu savu produktivitāti un koncentrēšanās spēju. Ja mēģināsi strādāt bez pārtraukumiem, jutīsies pārslogots un noguris. Un tas nemaz nepalīdzēs Tev koncentrēties uz darbiem, kas jāpaveic. Tāpēc neaizmirsti veltīt laiku īsām atpūtas pauzēm, uz brīdi novērst domas no darba, lai pēc tam atkal labāk varētu koncentrēties uz nepieciešamo.