Intervija pa telefonu, ir veids, kā personāla atlases speciālists vai darba devējs var samērā ātri novērtēt kandidāta piemērotību izsludinātajai vakancei. Neatkarīgi no tā, vai intervija ir iepriekš norunāta vai zvans tiek saņemts negaidīti, ir labi būt gatavam. Ko ņemt vērā, lai telefonintervija noritētu pēc iespējas veiksmīgāk?

Pievērs uzmanību komunikācijai!

Brīdī, kad esi darba meklējumos, katru ienākošo zvanu uztver kā potenciālo zvanu no darba devēja. Paceļot telefonu, ievēro pieklājību un noklausies līdz galam, ko cilvēks otrā galā mēģina pateikt. Piedomā pie runas stila un valodas. Izvēlies atbilstošu leksiku un ar attieksmi mēģini parādīt savu ieinteresētību un gatavību amatam. Pirmie izteikties vārdi būs tas, kas veidos arī pirmo priekšstatu par Tevi.

Nost ar traucēkļiem

Parūpējies, lai sarunas laikā nav dzirdami apkārtējie trokšņi. Raudošs bērns, rejošs suns, pilsētas kņada vai mūzika fonā var būt ļoti traucējoša atlases veicējam. Gadījumā, ja sarunas laikā nav iespējams izvairīties no nevajadzīgiem trokšņiem, tad labāk sarunu pārcel. “Apkārtējie trokšņi traucē ne tikai intervētājam, bet novērš uzmanību arī pašam kandidātam. Šādos gadījumos koncentrēties sarunai ir ļoti grūti, kā rezultātā kandidāts nemaz nevar sevi parādīt no labākās puses,” stāsta CV-Online Latvia Vecākā personāla atlases projektu vadītāja Dace Kreicmane.

Strukturē sarunu!

Atceries, ka telefona sarunā personāla atlases speciālists neredz Tavu ķermeņa valodu un sejas izteiksmes. Tāpēc esi gatavs izteikties skaidri un strukturēti. Teikumus veido saprotamus, vārdus izrunā skaidri un sarunas laikā esi mierīgs, jo dīdīšanās un aktīva kustēšanās, otrā galā būs ļoti labi dzirdama.

Tava attieksme

Arī telefoninterviju uztver tikpat nopietni kā klātienes interviju. “Tas, kāda būs Tava attieksme telefona sarunas laikā, var parādīt arī Tavu attieksmi pret darbu kopumā,” stāsta CV-Online Latvia Personāla atlases projektu vadītāja Lana Biezā. Tāpat atzīmē sev, kuru uzņēmumu vakancēm esi nosūtījis pieteikumu. Ļoti sliktu priekšstatu sniegsi, ja intervētājam jautāsi, kādai vakancei vispār biji pieteicies, un ka nesaproti, kas Tev zvana.

Gatavība

Lielākoties zvans mēdz būt negaidīts. “Taču, ja apstākļi ļauj un sarunu nav nepieciešams pārcelt, tad esi gatavs atbildēt uz dažādiem jautājumiem, ko personāla atlases speciālists Tev būs sagatavojis, kā arī, piemēram, pārslēgties uz dažādām valodām, ko norādīji savā CV,” iesaka Dace Kreicmane.

Tieši Tava gatavība sevi un savas prasmes parādīt telefonintervijas laikā, var būt noteicošā lēmuma pieņemšanā par Tavu atbilstību amatam.