Izšķir divu veidu sludinājumus – atklātos, kad sludinājumā ir norādīts darba devējs, un anonīmos, kad darba devējs nav minēts. Anonīmos darba sludinājumus publicē uzņēmumi, kuri dažādu iemeslu dēļ nevēlas vai nevar atklāt uzņēmuma nosaukumu. Savukārt atklātajos darba sludinājumos ir iespēja iepazīties ar uzņēmumu, kurš piedāvā darba iespēju. Tas kandidātam ļauj pašam meklēt un izvērtēt publiski pieejamo informāciju par darba devēju – tā finanšu rādītājiem, iekšējo vidi, sabiedrības novērtējumu u.c. Izvērtējot šo informāciju, radīsies priekšstats par uzņēmuma darba vidi.

 

Sludinājumam vajadzētu būt iekļautām sekojošām sastāvdaļām:

  • uzņēmuma apraksts;
  • vakances nosaukums;
  • darba apraksts – obligātās un vēlamās prasības kandidātiem;
  • labumu piedāvājums – sociālās garantijas, papildu brīvdienas, bonusi, darba auto un tml.;
  • darba vietas norāde un noslogojums (pilna slodze/darba vietas adrese);
  • norāde par konkursa un pieteikšanās kārtību (laiks, līdz kuram var pieteikties, kā arī dokumenti, kuri jāsūta);
  • atalgojums vai tā amplitūda;
  • kontaktinformācija.

 

Kam jāpievērš uzmanība?

  1. Ir ļoti svarīgi pievērst uzmanību sadaļai par konkursa kārtību – kādā valodā jāsūta CV un motivācijas vēstule, kāds ir konkursa pietikšanās termiņš. Ļoti bieži, ja pieteikumi tiek saņemti neatbilstošā valodā, tie netiek izskatīti!
  2. Jāņem vērā, kādai ir jābūt norādei, nosūtot pieteikumu, kā arī kādas ir papildu prasības, piemēram, kas jāiekļauj motivācijas vēstulē, kāda papildus informācija jāpievieno, utt.
  3. Pieteikties darbam vajadzētu tām vakancēm, kuru aprakstā prasītās prasmes atbilst Tavām . Piesakoties darbā piemērotiem amatiem, palielinās iespēj iegūt kāroto amatu, kā arī labāk tiksi galā ar darba uzdevumiem.

 

Ko darīt, ja radies jautājums par vakanci?

Ja izsludinātā vakance Tevi ir ieinteresējusi, bet radušās kādas neskaidrības par vakanci, tad ieteicams sazināties ar kontaktpersonu telefoniski vai rakstiski, lai noskaidrotu vēlamo atbildi.