Mūsdienās ir atrodama plaša infromācija par to, kādas kļūdas nepieļaut intervijas laikā darba ņēmējiem. Tomēr arī tiem, kuri ir iejutušies intervētāja lomā, vajadzētu aizdomāties par savu uzvedību intervijas laikā. Ko būtu svarīgi ievērot intervētājiem, lai atstātu labu priekšstatu darba ņēmēju acīs un nodrošinātu patīkamu pieredzi?

Esi punktuāls!

Noorganizējot interviju, cieni arī otra laiku un ierodies uz interviju bez liekas kavēšanās. Tas, ka cilvēks ir jauna darba meklējumos un, iespējams, šobrīd nestrādā, nenozīmē, ka drīkstam velti tērēt viņa laiku. Tas attiecas arī uz termiņiem, kuros esam apsolījuši sniegt atbildi par intervijas iznākumu. 

Sagatavojies! 

Lai cik labs personāla atlases speciālists un pieredzējis intervētājs Tu būtu, nedrīkst aizmirst par sagatavošanās nozīmīgumu. Pirms intervijas rūpīgi iepazīsties ar kandidāta CV un sagatavo jautājumus. Ja pārstāvi aģentūru, kas palīdz atrast jauno darbinieku, tad sagatavojies jautājumiem par uzņēmumu un darba specifiku. Ja būsi paviršs savā rīcībā, kandidāts to ātri vien pamanīs. 

Cieni otru! 

Vēsa un nepieklājīga attieksme ir viens no klupšanas akmeņiem HR vadītāju un personāla atlases speciālistu vidū. Pat, ja sākumā jau saproti, ka kandidāts ir neatbilstošs vakantajai pozīcijai, tas nedod tiesības izturēties noraidoši. Atrast piemērotu darbinieku, Tev ir tikpat svarīgi, kā darba ņēmējam atrast piemērotu darbu, tāpēc šādā situācijā savstarpēja cieņa ir ārkārtīgi svarīga. 

"Nē" neatbilstošiem jautājumiem!

Jautājumi par reliģisko piederību, vecumu, sociālo stāvokli un citām personiskām lietām neietilpst veiksmīgas intervijas rokasgrāmatā. Tāpat arī jautājumus, kas tieši neattiecas uz vakanci, uzdot nevajadzētu. Mulsinoši jautājumi var ne tikai izsist no sliedēm kandidātu, bet arī sabojāt priekšstatu par potenciālo darba devēju. 

Sniedz atgriezenisko saiti! 

Intervijai noslēdzoties, paziņo kandidātam, kad tiks sniegta atbilde. Tāpat vienojaties par atgriezeniskās saites jeb feedback sniegšanu. Potenciālajam kandidātam ir svarīgi zināt, kas intervijā izdevās un kas varbūt nē. Komentāru sniegšanu pēc intervijas noteikti var dēvēt par labo praksi uzņēmuma tēla veicināšanā.