Ikviens darba devējs sapņo par patiešām lojāliem darbiniekiem. Jāsaprot gan, ka lojalitāte nav saistīta ar nostrādātajiem gadiem. Darbinieka attieksme, ieguldījums uzņēmumā un izturēšanās – tās ir lietas, ar ko var saistīt lojalitāti un darbinieki ar šādām īpašībām noteikti ir jāmēģina noturēt. Kā pateikt vai darbinieks ir lojāls?

Nav kritisks 

Lojāli darba ņēmēji saprot, ka respektu, kritizējot darba devēju, nenopelnīs. Ja viņiem būs sakāms kas negatīvs, tad tas tiks pateikts privātā sarunā. Citu kritizēšana kolēģu priekšā kopumā nav vērtējama kā laba īpašība. Šādi kolēģi nereti rada saspringumu un antipātijas citos. 

Godīgums 

Veicot pārrunas, uzticams darbinieks nekautrēsies pastāstīt, kas viņu darbavietā neapmierina un kādi ir viņa paša nodomi attiecībā uz karjeras attīstību konkrētajā uzņēmumā. Esot godīgam, darbinieks cenšas uzlabot darba vidi un parādīt savu ieguldījumu uzņēmumā. 

Neizdabāšana 

Lojāli darbinieki nav arī tie, kas piekrīt ikvienam vadītāja teiktajam vārdam vai lēmumam. Viņi tik, ka paužot savu viedokli, ir iespējams celt nodaļas vai uzņēmuma kvalitāti. Debatēšana un argumentēšana vadītāju un viņu pakļautībā strādājošo starpā veicina veselīgu darba vidi. Šāda uzvedība nav jāuztver kā dumpošanās vai necieņas izrādīšana. 

Viņam rūp 

Darbinieks, kurš veic savu darbu pēc labākās sirdsapziņas un ir ieinteresēts notikumos, kas saistīti ar uzņēmumu, arī ir uzskatāms par lojālu darbinieku. Tāpat šis cilvēks būs tas, kurš pateiks lietas, ko parasti nevēlētos dzirdēt, jo viņam ir svarīga gan darba vide, gan notiekošie procesi tajā. 


 

Kā uzņēmums var būt lojāls saviem darbiniekiem?


Veicināt izaugsmi, nevis ierobežot. Protams, noteikumi, kas attiecas uz darbiniekiem ir svarīgi. Tomēr tas nenozīmē, ka jums viņi ir jācenšas pastāvīgi ierobežot. Ļaujiet darbiniekiem justies brīvi, mudiniet viņus sasniegt jaunus mērķus un izrādīt iniciatīvu.
Ja attīstīsies darbinieks, augs arī uzņēmums. Atbalstiet darbiniekus, ļaujot viņiem plānot un realizēt. Kā vadītājs esiet klāt un sniedziet padomu. Lojāli darbinieki nerodas vienā dienā – uzņēmumam pašam ir jārada apstākļi, lai darbinieki tādi kļūtu.