Arī vadītāji kļūdās, jo būt perfektam it visā ir teju neiespējami. Patiešām labs vadītājs pēc pieļautas kļūdas zinās arī kā atvainoties. Pat tad, ja pieļautā kļūda šķiet nenozīmīga vai atvainošanās rada neērtības.

Nosūtiet e-pastu, ja kļūda ir neliela
Piemēram, ja esat sniedzis darbiniekam neprecīzu informāciju, esat ignorējis svarīgu e-pastu vai neesat apstiprinājis atvaļinājuma pieprasījumu laikā, izmantojot e-pastu, Skype vai Slack, lai nosūtītu atvainošanās ziņu.

Ja kļūda šķiet ārkārtīgi maznozīmīga, rodas kārdinājums to ignorēt. Bet atvainojoties, Jūs paradāt rūpes par padotajiem un veidojat atbildības kultūru kolēģu starpā.  Un, ja priekšnieks nespēj atvainoties, arī pārējā komanda var neuzskatīt to par vajadzīgu.

Izlabojiet neprecizitāti uzreiz, ja kļūdāties sarunas laikā
Dzīvē neizbēgams ir brīdis, kad, piemēram, sarunas laikā darbinieku nosaucat citā vārdā vai arī pasakāt kaut ko muļķīgu vai aizvainojošu. Mirklī, kad esat aptvēris savu kļūdu, ieturiet nelielu pauzi, atzīstat, ka esat nepareizi izteicies un uzreiz atvainojieties.

Nevērīga izturēšanās pret šādu kļūdu pieļaušanu var veicināt tikai lielākas problēmas nākotnē. Atzīstiet kļūdu un sniedziet sirsnīgu atvainošanos.

Sniedziet atvainošanos personīgi, ja kļūdīšanās ietekmē kādu konkrēti
Ja esat aizvainojis kādu padoto personīgi, nokavējis sarunātu tikšanos vai esat nepareizi spriedis par kādu, Jums noteikti vajadzētu atvainoties personīgi. Uzaiciniet konkrēto personu uz nelielu tikšanos kabinetā vai kādā sapulču telpā. Paskaidrojiet savas rīcības motīvus, atvainojieties un uzklausiet, ja nepieciešams.

Sniedziet atvainošanos sapulcē, ja kļūdāties savas komandas priekšā
Ir gadījumi, kas prasa atvainošanos visas komandas priekšā. Šādos gadījumos sasauciet sapulci un atvainojieties publiski. Atvainošanās var nebūt ar detalizētu izklāstu, bet tai jāpārliecina pārējie, ka atvainošanās ir patiesa.